Uitstapje met het Industrieel Smalspoor Museum 2006.

Zoals elk jaar zijn we in 2006 ook weer op reis geweest. Dit jaar zou het een verrassingstocht worden. Zaterdag 7 oktober moesten we om 08.00 uur in het museum zijn, inclusief een paspoort.

Nadat we ingedeeld waren in de diverse auto’s vertrokken we richting Duitsland, na een korte rit kwamen we aan op het station van Lathen.
Na een poosje arriveerde daar een railbus van de Hümmlinger Kreisbahn. (VT 1, A1-dm). De railbus was voor ons gereserveerd, nadat we hier wat foto’s gemaakt hadden vertrokken we naar Werlte. Onderweg hebben we diverse fotostops gemaakt, zoals onder de Magneetzweefbaan.

In Werlte hebben we de Kreutzmanns Mühle bezocht, hier werd ons een (lang) verhaal verteld over molens e.d. Tijdens de rondleiding boven in de molen ben ik niet mee gegaan (hoogte vrees) en ben toen bij de buren op bezoek geweest: de brandweer had open dag.

Na nog een bezoekje aan een restaurant, lekker gegeten, zijn we naar de remise van de HL gegaan. Hierna zijn we richting Lathen vertrokken. Na een poosje stopten we en moesten we uitstappen, na een stevige wandeling waren we bij Schloß Clemenswerth die wij bezocht hebben.

Na dit bezoekje gingen we terug naar Lathen waar we op het station, weer, de nodige foto’s gemaakt hebben. We zijn toen naar een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Toen terug naar het museum. Een zeer geslaagde dag vol verrassingen.

Lathen

Magneetzweefbaan

Fotostop

Werle

Kreutzmanns Mühle

Brandweer in Werle

Schloß Clemenswerth

Lathen, oud en nieuw naast elkaar